tiistai 12. marraskuuta 2013

Hiukan agilityäkin



Todella hyvään aikaan oli tämä Perustaidot kurssi, kun oli loppusyksystä. Silloin ei enää menota agilitykentälle eikä omalle nurmikolle, koska on märkää ja kylmää. Nyt on kiva taas tehdä sisällä kaikkea pikku nikuttamista, joihin sain innon tuolla kurssilla.
Eräänä päivänä tein poikkeuksen ja menin nurmikolle harkkaamaan keppien aloitusta.

Nyt uutena neljällä kepillä. Äkkäsin nimittäin joku päivä sitten, että mun ei tarvi lähteä kentälle ottamaan kuuden kepin harkkoja. Siellä on kepit jotka saa poikki kuuden kohdalta, mun keppejäni ei saa poikki. Mulla on siksak-kepit eli ne saa taittumaan joka kepin jälkeen eli niillä pystyy harkkaamaan keppikujaa. Nyt taitoin kepit neljän kepin jälkeen L-muotoon ja peitin loppujen keppien jatkon tavaralla.

Tein samalla tavalla lähetyksiä kuin kahdellekin kepille, nyt vain lähempää koska oli uusi asia. Kun koira oli mun vasemmalla puolella, ei mitään ongelmia. Oikealla puolella olossa oli. Ei keppien aloituksessa, vaan siinä että koira jatkaisi siitä.
Hmm, olikohan se oikeasti noin. Mitä jos olisin mennyt koira mun oikealla puolella, mutta lähetyspaikka olisi ollut kohtisuoraan kepeille. Pitää tarkistaa tämä eli lähettää koira joka kohdasta siten että se on joko mun oikealla tai vasemmalla puolen sekä myös edessä.
Palkka tässä tulee neljännen kepin jälkeen niin että koira kääntyy oikealle ja tulee hakemaan makupalan multa. Itse siis en liiku lähetyspaikalta.

Tätä tarvii harkata välittämättä sormien jäätymisestä. Ei houkuta pihaharkat just palkkaamisen takia koska kädet palelee.

Eka keppi jää koiran vasemmalle puolelle.


Yksi verkko vielä on apuna. Korvat kertovat, että palkka on takana.


Siivekkeet estää näkymän, että kepit jatkuvat jonnekin.


Retro kaartaa viimeiseltä kepiltä luokseni hakemaan palkan. Kuvaan ja palkkaan.

Ei kommentteja: